הפקת סרטי תדמית - מרגישים את ההבדלים במקצועיות
עם עד לתקופה האחרונה, יוחד הוידיאו באינטרנט בעיקר לתחום הבידורי, הרי שבשנתיים האחרונות ובמיוחד בשנה האחרונה הפך הנושא לחם במיוחד, אפילו לוהט. נדמה שהיום מצופה מכל עמוד נחיתה, מכל חברה, ומכל גוף קטן או גדול אשר מכבד את עצמו, להציג באתר שלו מספר סרטי תדמית.
כמובן שהקלישאה של תמונה אחת שווה אלף מילים טובה שבעת מונים כאשר מדובר על סרטים. אם ברמה הטקסטואלית ניתן להצהיר הצהרות ולהסביר לאורך עמודים שלמים, בעולם התמונות ניתן להציג באופן ויזואלי דברים, הרי שבעידן הוידיאו ניתן להציג הרעיון, המוצר ו/או השירות באופן הברור והשוטף ביותר ולעיתים גם באופן מתוחכם תוך העברת המסרים השיווקיים.
כמובן שהמבול של סרטי התדמית שתוקף אותנו מכל עבר יוצר "רעשי רקע" חזקים מידי (לעיתים גם תרתי משמע) אולם די בקלות ניתן להבחין מתי אנו צופים בסרט תדמית חובבני לעומת סרט תדמית מקצועני.
סרט תדמית מקצועני כולל בראש ובראשונה תסריט מקצועי. קל לדעת מתי התסריט לסרט התדמית אינו מקצועי כאשר הוא משעמם במיוחד, רצוף באנשים מדברים, במצגות ארוכות של מסכים ומנגד, כאשר הוא "קליפי" או פרסומי מידי. סרט תדמית אמנם הוא אחיו של סרטון הפרסומת, אולם הוא אינו פרסומת ישירה וחדה, מטרתו להעביר מסרים שיווקיים באופן "קצת יותר" מתוחכם.
רמת המקצועיות של הפקת סרט תדמית - הצילום העריכה חשובה לא פחות. קל לזהות האם מדובר בצלם מקצועי או בצלם חובב, האם מדובר בצלם שלוקח בחשבון אלמנטים של תנועה, תאורה, יציבות המצלמה ומשתמש בציוד איכותי לעומת צילומים ביתיים בוידיאו.
גם האופן בו סרט תדמית מוצג לקהל היעד הפוטנציאלי חשוב - ועל כך כבר נכתבו מספר מאמרים מעניינים - כאשר מדובר על אסרטיביות השיווק - בצד אחד הסרט מתחיל לנגן כבר עם הכניסה לאתר ובקצה השני מוצע למבקרים באופן מנומס ולעיתים צנוע מידי את האפשרות לצפות בו.
על הפקת סרטי תדמית